Tuesday, August 30, 2011

1432H, SYAWAL TANPA KAMU...

“Mudah-mudahan Allah mencurahkan limpah kesejahteraan kepada kamu sekalian wahai penghuni-penghuni kubur daripada kalangan orang mukmin. Semoga Allah memberi rahmat kepada orang yang telah mendahului kami dan orang yang kemudian. Sesungguhnya insyaallah kami akan menyusul kamu sekalian” (Hadis riwayat Muslim)



Ya Allah..di pagi Syawal yg mulia, terdengar suara takbir..hati ini tersentuh & airmata menitis..andainya arwah di sisi pasti Hari Raya tidak sesuram ini..


dimulakan dgn Bismillah, doa & sedikit kekuatan pada Syawal mulia di hening pagi raya..mama melangkah buat kali ke-2 ke pusara kamu..di dalam hati mama sempat berkata:
'Selamat Hari Raya Muhammad Yazir..mama, papa & abg Adam datang' 

8 bulan sudah kamu pergi meninggalkan kami..Allah Maha Mengetahui..hati mama sering berkata2 pd takdir itu..redha hanya dikatakan tapi tidak pd hati ini yg sarat dgn derita..sedangkan ajal tidak diketahui & bagaimana kesudahannya..rindunya mama pd kamu hanya Dia yg tahu..Ramadhan penuh dgn airmata yg tak mampu mama bendung..Syawal ini juga tak seindah dulu..yg ada hanya kamu sentiasa di hati..

Ya Allah Kau Maha Pengasih, Maha Pengampun..

Kau tempatkan anakku, Muhammad Yazir di sisi-Mu di kalangan org2 beriman, di Syurga Mu..Kau temukan kami bersamanya di Syurga-Mu Ya Allah..Amin

Al-Fatihah



No comments:

Post a Comment