Sunday, August 21, 2011

1 HARI BERPUASA DI KAMPUNG...

sudah 20 Ramadhan barulah sempat balik kampung berpuasa bersama keluarga..setiap tahun memang kami adik-beradik tak miss utk berpuasa dan bersahur di kampung...

yang lebih seronoknya si Adam & Qila sebab dorang dah tak byk kerenah berpuasa tahun ni...tapi penat lar nenek & atuknya nak melayan..lagi besar dorang berdua ni lagi kuat bercakap..kalau dulu pantang jumpa mesti bergaduh tapi sekarang kalau sorang takde...yg sorang lagi pasti cari..bak kata si Qila:
'air dicincang tak akan putus' amboi!! pandai betul anak dara tu bercakap kan...aku masa tu tak tertahan gelak..tak sangka kuar peribahasa pula...

so sementara menunggu waktu berbuka..budak 2 org tu dok mengadap lappy & samsung galaxy tab yg pasti ownernya org lain hehehhe...budak2 zaman sekarang kan...kita dulu mesti mak dah suruh pergi tido...


yang ni plak pas main bunga api..dorang dok layan makan maggie..kalau ikut aku memang tak dapek ler ekaw makan..tapi neneknya tak sampai hati kesian kt cucu2 dia (tulah salah 1 sebab aku tak nak bagi nenek/opah jaga adam)..

and midnite, my younger bro ajak we all pergi bazaar Ramadhan Taman Cempaka yang aku tak pernah dengar...maklumlah familiar dgn area Masjid Tanah aje...dah sampai sana baru aku tau Taman Cempaka tu dekat Tesco rupanya heheh...
punyalah besar bazaar tu...penat gak berjalan nak2 pula bwk budak kecik 2 org tu..si Adam kalau dh jumpa kedai jam pula punyalah lama dia bertapa kt situ...bukan 1 kedai tp setiap kedai jam dia mesti stop..pdhal aku tgk jam dia sama jek kt semua kedai...

yang kesiannya mak lar...penat org tua tu ikut kerenah kita org..so nak bagi dia releks jap kita org singgah wat inai cam kt tgh aku nih...bunga simple cam gini murah je rm5...


udahnya kita org terus bersahur...kol 4am baru abis berjalan...sekali sekala cam gini seronok gak...

No comments:

Post a Comment