Monday, January 28, 2013

HATI SEORANG IBU, PASTI ADA RASA CINTA..

YA ALLAH,
Jika suatu saat aku kehilangan harapan & tujuanku, berikanlah padaku keyakinan bahawa Takdir Mu lebih baik dari semua yg aku inginkan & aku impikan. Peliharalah aku dari kekecewaan, kuatkan diri ini utk menempuhi kehidupan ketika sedih & susah. Jadikanlah aku seorang manusia yg sentiasa tabah & sabar utk mengharungi hidup yg mendatang..

YA ALLAH !
Jadikan kematian anak kami sbg simpanan pahala dan amal baik serta pahala buat kami. Ya Allah, lindungilah dia dari siksa kubur dan berikanlah dia kesejahteraan. Ya Allah, dgn musibah ini, beratkanlah timbangan perbuatannya dan berilah pahala yang agung, Kumpulkan anak kami dengan orang-orang yg soleh dan jadikanlah dia dipelihara oleh Nabi Ibrahim. Peliharalah dia dgn rahmat-Mu dari siksaan Neraka Jahim..
AL-FATIHAH, amin...


Hari ni (28-Jan), sudah 2 tahun arwah Yazir pergi meninggalkan sy. Rindunya sy pada arwah hanya Dia yg tahu, hati sering berkata2 pd takdir itu..redha hanya dikatakan tapi tidak pada hati ini yg sarat dgn derita. Memang susah nak diluahkan apa yang dirasa, paling mudah air mata sahaja jadi teman setia dari segi zahirnya. Namun sebenarnya kenangan dgn arwah itu lah kekuatan sy. Ingatan itu mampu buat sy berdoa untuk dia, sebab dia ada dalam jalur masa hidup sy nan indah dulu. 

Semua orang akan diuji tuhan, semua orang akan merasai kehilangan . Kesakitan kehilangan orang tersayang . Yang selalu disisi, dihati dan menemani jiwa hari kehari . Namun bila sampainya hari tuhan ambil dia semula, kita akan rasa satu dentuman halilintar yang memecah gunung ganang. Sakit..sgt sakit !

hibanya hati melepaskan arwah pergi
bukan tidak redha, tapi itulah hati seorg ibu
pasti ada rasa cinta, tapi hakikatnya sbg hamba
yang terpaksa akur dgn takdir-Nya

REDHA , REDHA, REDHA...
Semoga kuat , mama !



No comments:

Post a Comment