Saturday, March 24, 2012

NAFAS TERAKHIR...


Sahabat..
Aku ingin berbagi denganmu..
Tentang rasa yang menghantuiku..

Taukah kau sahabatku…?
Aku takut Yang Kuasa memanggilku,
sebelum aku mampu menjadi hamba-Nya yang beriman dan bertakwa.
Dan aku takut azal menjemputku,
sebelum aku mampu menghapuskan segala dosa-dosaku.

Taukah kau sahabatku…?
Aku takut kematian menghampiriku,
sebelum aku mampu membahagiakan kedua orangtuaku,
seperti mereka telah membahagiakan ku.
Dan aku takut Malaikat Jibril mencabut nyawaku,
sebelum aku mampu membalas setiap budi baik saudara dan para sahabatku.

Taukah kau sahabatku…?
Aku sedang berusaha, mewujudkan segala mimpi dan impianku
menjadi manusia yang lebih baik, dari hari ke hari
sebelum nafas dan detak jantung terakhir dalam hidupku.

Sahabat…!
Aku mohon doamu, doa tulus dari dasar hatimu..
Aku mohon bantuanmu, meski aku tak sanggup berjanji akan membalas budi baikmu.

Sahabat…!
Hanya berjuta ucapan terima kasih, yang dapat kupersembahkan bagimu
Dan ku berharap kau tak kan pernah jemu,
Mengingatkanku, kepada Sang Penguasa Waktu (Allah SWT).

Yogya
[Agus Suarsono]

No comments:

Post a Comment