Friday, February 4, 2011

KAU PERGI TAK KEMBALI...

4/2/2011@2.45pm..sminggu sudah perginya putra mama MUHAMMAD YAZIR mnemui Penciptanya..mama tak cukup kuat mnghdpi ujian ini..

hampir 6 bulan kamu brada di dlm rahim mama..slama itu juga mama lakukan apa saja utk mnyelamatkan kamu..stiap hari mama berdoa pd yg Maha Esa agar kamu sihat & selamat shingga waktunya..

ternyata ALLAH lebih menyayangi kamu..kamu hny dipinjamkan smentara utk mama..masih trasa kamu mnendang2 perut mama bila kamu tak selesa..jantung kamu bdegup bsama jantung mama..kamu tidur & makan bersama mama..

masih trasa sakitnya melahirkan kamu..kamu keluarkan kaki dahulu & mnendang2 peha mama..tepat 12.04pm mama dpt mlihat wajah comel kamu..hanya skali itu saja mama dpt mlihat kamu sayangnya mama tidak bkesempatan utk mencium kamu..maafkan mama syg..mama tak mampu membendung perasaan krn kamu akan pergi meninggalkan mama utk selamanya..

2.45pm sesudahnya solat Jumaat..jantung kamu terhenti..kamu pergi selamanya mninggalkan mama, papa & abg kamu ADAM..papa ada bersama kamu spjg hayat kamu..saat itu betapa gelapnya dunia mama..mama tpaksa mlepaskan kamu tanpa kerelaan..seluruh semangat mama pergi bersama kamu..

papa kata wajah kamu saling tak tumpah wajah abg kamu..saat kamu di pusarakan & di talkinkan..abg kamu menitiskan air mata mengiringi kamu pergi..juga papa yg dlm keadaan sedih melakukan segalanya supaya kamu pergi dlm keadaan yg paling sempurna..hanya itu yg papa tmampu buat utk kamu..mama hanya mampu berdoa & mnitiskan air mata..maaf mama tak cukup kuat syg..

shingga ke hari ini kamu masih dlm ingatan & pandangan mama..smoga kamu aman di sana..tidak sesekali mama lupa mendoakan kamu & kamu tetap di hati mama utk selama-lamanya..

28/1/2011 @ 12.04pm - 2.45pm mama tak akan melupakan tarikh & saat kamu dilahirkan & mninggalkan kami..mama pasti ke pusara kamu nanti bila mama sudah mampu utk berdiri & tersenyum utk kamu..ini janji mama pd kamu..

Al-Fatihah utk kamu syg MUHAMMAD YAZIR B ADNAN...smoga kamu tenang di sana..amin ya rabbal alamin..
Allahu-akhbar...

via iPhone

3 comments:

  1. Allah hanya menduga umatNya yang kuat sahaja mas...dan kau kena terus berjuang untuk terus kan kehidupan bukan untuk diri kau sahaja tapi untuk orang2 sekeliling yang memerlukan dan juga menyayangi kau especially...Adam..

    Sesungguhnya..hanya orang yang pernah melalui saat2 kematian dalam ahli keluarga sahaja yang tau betapa sukarnya melalui hari - hari yang mendatang...

    Aku dan rakan2 akan terus mendoakan kesihatan kau..semoga kau akan kembali sihat dan bersemangat dalam meneruskan kehidupan seperti biasa...Amin

    ReplyDelete
  2. Mas walaupun bukan aku yg lalui semua ni tapi aku bagai terasa perit yg kau lalui tu nak menitik air mata aku... yelah mungkin sku pun seorang ibu dan naluri tu ada dlm diri ni... Aku harap kau kuat dan tabah harungi dugaan ni dan jangan berhenti mengharap dan berdoa moga satu hari nanti impian kau agar dikurniakan zuriat lagi akan termakbul... Ini dugaan dari Nya dan percayalah pasti ada hikmah disebaliknya dan hanya Dia yg lebih mengetahuinya namun yg pasti dia (MOHD YAZIR) menunggu di pintu Syurga...

    Kau perlu kuatkan semangat demi orang2 sekeliling yg juga turut memerlukan kau dan menyayangi kau dan mereka turut mendoakan kesihatan dan kebahagian kau...

    Relakanlah pemergian anak kau dgn keikhlasan hati, kerana Allah menguji mengikut kemampuan hambanya dan percayalah pada qadaq dan qadar kerana pasti ada ganjaran yg menanti...

    MOGA KAU TERUS TABAH DAN KUAT... Aku sekeluarga doakan kau dimurahkan rezeki oleh Nya dan beroleh ketenangan...

    ReplyDelete